سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های بازیافت پت ها

خرید و فروش اینترنتی پت بازیافتی

با توجه به استفاده های متعددی که از پت بازیافتی می شود می توان دید که امروزه بین استفاده از این نوع پت و پت تازه و دست اول رقابت تنگاتنگی وجود دارد. این امر در حالی است که روز به روز کاربرد های پت بیشتر شده و از آنجایی که استفاده از پت های دست دوم می تواند برای ساخت محصولات مقرون به صرفه تر باشد پس بازیافت بطری های پت می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

خرید و فروش پت بازیافتی

پت بازیافتی چیست؟

یکی از مهمترین ضایعات موجود بطری های نوشابه، آب معدنی و دیگر نوشیدنی ها می باشد که پس از مصرف از نظر زیست محیطی مشکلات زیادی را به وجود می آورد با این حال می توان گفت یکی از بهترین راه های مقابله با این امر استفاده از ظروف پت است؛ زیرا امروزه بازیافت قوطی های پت بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت پت همان ظروف پلیمری بوده که در موارد خاصی استفاده شده سپس با ترفند های خاصی بازیافت می شود و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که بدانید پت های بازیافتی امروزه استفاده های زیادی داشته و به طور کلی بازیافت مواد پلیمری جزو سود آورترین حوزه های این صنعت معرفی می شود.

فرایند بازیافت بطری پت

به طور کلی برای تولید پت بازیافتی ابتدا فرآیند کار به گونه ای بوده که پسماند های پت را جمع آوری کرده و آنها را به محل کارخانه انتقال می دهند. سپس این مواد را با استفاده از آسیاب تبدیل به پولک هایی کرده که به بخش شست و شو ارسال می شود. لازم است بدانید به این پولک ها پرک پلیمر نیز گفته می شود که یک کالای تجاری و صادراتی محسوب شده است. به طوری که در حال حاضر این ضایعات به صورت خام نیر به کشورهای مختلفی چون چین، ترکیه و غیره صادر می شود. دستگاه مورد استفاده برای تولید پت های بازیافتی دستگاه هات واش پت بوده که با استفاده از این دستگاه به راحتی پت های بازیافتی فشرده شده و برای تولید محصولات جدید آماده می شود. حال اگر بخواهیم مراحل تولید پت بازیافتی را برشمریم باید بدانید که شامل تکه تکه شدن بطری ها، جداسازی کاپ، آلومینیوم، درپوش و غیره، جداسازی پت از بطری های ،شست و شوی گرانول ها، خرد کردن و تمیز کردن در حالت سرد، استفاده از حلال ها برای خارج سازی آلاینده ها و خشک کردن گرانول ها می شود.

فذآیند بازیافت بطری پت

اهمیت بازیافت پت

شاید بسیاری از افراد تاکنون به اهمیت بازیافت کردن پت ها توجه نکرده باشند. اما لازم است بدانید امروزه مصرف انواع نوشیدنی ها در بطری های پلی استر در حال افزایش بوده که این امر می تواند به راحتی پسماند های متعدد ایجاد کرده و مشکلات زیادی نیز به همراه داشته باشد. ترویج روحیه راحت طلبی این امر را به وجود آورده است که استفاده از بطری های دور انداختنی به جای بطری های شیشه ای بسیار زیاد شود. حال اگر این میزان مصرف از نوشیدنی هایی در بطری های پلی استر ادامه پیدا کند طبیعتاً مشکلات زیست محیطی زیادی به وجود خواهد آمد و مشاهده می شود که مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز هیچ گونه مسئولیتی در جمع آوری این بطری های خالی ندارد. با این حال طبیعتاً استفاده از بطری های پت می تواند بسیار درست و به جا باشد. برای بازیافت مواد مختلف مشاهده می شود که در بعضی از کشورها تعیین قیمت های آغاز شده به طوری که اگر کسی بطری را بازگرداند پول کمتری برای مصرف محصول می پردازند و هر کسی که بطری را دور بیندازد باید هزینه ای نیز در مقابل آلوده سازی پرداخت کند. حال هنگامی که از بطری های پت استفاده می شود به راحتی می توان اقدام به بازیافت این قوطی ها کرد و از بسیاری از مشکلات جلوگیری نمود. اگر چه تاسیس کارخانه های بازیافت در کوتاه مدت میسر نمی باشد و هزینه زیادی در بر دارد اما در حال حاضر شرکت هایی برای تولید پت بازیافتی راه اندازی شده است و در بسیاری از این شرکت ها مشاهده می شود که اقدام به خرید و فروش پرک پت شده است.

محصولات تهیه شده از پت دست دوم

علاوه بر این که در هنگام بازیافت شدن پت ها می توان از آلودگی زیست محیطی جلوگیری کرد جالب است بدانید از پت بازیافتی محصولات زیادی نیز تولید شده و روانه بازار می شود. یکی از مهمترین این محصولات الیاف پلی استری بوده که نهایتاً می توان با آن محصولاتی چون لباس، انواع منسوجات، فرش یا کیسه خواب تولید نمود. برای تولید انواع بسته بندی و پوشش های غیر خوراکی ،سبد لباس و پلاستیک زباله نیز می توان از پت های بازیافتی استفاده کرد. از طرفی لازم است بدانید از سال 1996 با هدف افزایش مقاومت شیمیایی و پایداری محصولات نهایی پت بازیافتی، آلیاژسازی های صورت گرفته و پت با سایر رزین ها قاطی شده اند که این امر موجب شده است بتوان محصولات مختلفی چون انواع صفحه کلید کامپیوتر، ضربه گیر، وسایل نقلیه تفریحی و سبک، سپر خودرو، وسایل ورزشی، تسمه نقاله، پمپ، تلفن، پنجره و حصار، کلاه ایمنی، و تجهیزات قایق سواری را تولید نمود که این امر می تواند بسیار مناسب باشد.

محصولات تهیه شده از پت

روش های بازیافت پت ها

به طور کلی برای تولید پت بازیافتی روش های مختلفی وجود داشته به صورتی که بازیافت مکانیکی یکی از این روش ها می باشد. می توان گفت بازیافت مکانیکی مرحله آماده سازی برای بازیافت های شیمیایی و فیزیکی است. در این مرحله ابتدا چسب، پلاستیک، فیلم پلاستیکی، کاغذ، آلومینیوم و غیره که همراه پت هستند از آنها جدا شده زیرا این موارد می تواند خواص شیمیایی و فیزیکی پت بازیافتی را کاهش دهد. روش دیگر به صورت بازیافت فیزیکی بوده که در آن باید تمامی مراحل بازیافت مکانیکی انجام شده و در آن به صورت خالص یا به صورت ترکیبی برای تولید قطعات که کیفیت بالایی ندارند مورد استفاده قرار می گیرد. بازیافت شیمیایی نیز روش دیگر بازیافت پلیمرها بوده که در این روش اکثر پلیمرهای تراکمی به دست می آید که به پاره شدن بسیار حساس هستند. با توجه به اینکه در این روش بازیافت، محصولات گسترده ای به دست می آید مشاهده می شود این روش بسیار مورد توجه قرار می گیرد. روش متانولی از دیگر روش تولید پت بازیافتی است که در این روش با استفاده از متانول، پت در دمای بالا و تحت شرایط فشاری بالا تخریب می شود و اما یکی دیگر از روش های بازیافت پت، گلیکولیز بوده که روش مهم به شمار می رود.

خرید پت بازیافتی

حال با وجود این که شرکت های زیادی در خصوص تولید پت بازیافتی راه اندازی شده اند مشاهده می شود خرید و فروش پت بازیافتی توسط این شرکت ها صورت گرفته و اگر شما قصد خرید این محصولات را داشته باشید می توانید از طریق این شرکت ها اقدام کنید .همچنین افرادی که قصد خرید پرک پت و یا فروش پرک پت را داشته باشد نیز می توانند با این کارخانه ها در ارتباط باشند.